aupair.reismee.nl

"Mijn leven als Au Pair in Duitsland!"

'Mijn naam is Lotte, ik ben 20 jaar oud en kom uit Rotterdam. Enige maanden geleden heb ik het idee gekregen om Au Pair werk te gaan doen. Om er eens tussenuit te zijn en omdat ik weleens wilde weten hoe het er in een andere familie dan de mijne eraan toe gaat. Het land dat ik koos was bij lange na niet het populairste, bleek al snel. Ik koos namelijk.. Duitsland! Nu ik sinds een maand bij mijn Au Pair gezin zit, kan ik met recht zeggen: Duitsland is echt een aanrader voor Au Pairs! Ik heb het ontzettend naar mn zin hier. Ik woon in Bonn, bij een familie bestaande uit vader en moeder, 2 jongetjes (5 en 2 jaar oud) en een baby op komst: over 2 weken komt er een meisje bij. Spannend!

Natuurlijk was de eerste week wennen, maar dat is normaal, lijkt mij. Maar na 1 week voelde ik me hier al prima op m'n gemak; ook omdat de familie ontzettend lief voor me is! Het is natuurlijk zo dat Nederland niet ver van Duitsland ligt, en daarom een aantal dingen sowieso hetzelfde zijn. Het grootste verschil was dat men hier ‘s middags warm eet en ‘s avonds brood, iets dat ik niet gewend ben. Mijn band met de kinderen is vanaf het begin aan al goed. Ze luisteren goed, en zijn erg lief voor me:). Soms haalt de oudste kattenkwaad uit of is hij brutaal, maar als je dan als Au Pair op een rustige manier duidelijk maakt dat dit niet mag, weet het kind waar hij aan toe is.

De gemiddelde dag ziet er bij mij ongeveer zo uit: we staan om 8 uur op en dan ontbijten we met z'n allen. Gezellig! Daarna gaan de ouders naar hun werk en het oudste kind naar ''Kindergarten''. Ik blijf dan met de jongste thuis. Tot 1 uur speel ik dan met hem, ruim wat op, maak de kinderkamers schoon en zet het middageten alvast klaar. Tussen 1 en 2 wordt er dan middag gegeten, waarna de kinderen een uur iets voor zichzelf doen en ik vrij heb. Na deze ''Mittagsruhe'' is er meestal óf voetballen óf zwemles, óf we doen iets anders leuks zoals naar een museum, of we gaan met z'n allen naar buiten. Om 7 uur wordt er Abendbrot gegeten en daarna help ik de moeder met het tandenpoetsen, omkleden, in bed stoppen van de kinderen en (natuurlijk!) wordt er dan nog het slapen-gaan-verhaaltje voorgelezen!

Naast voor de kinderen zorgen heb ik ook best wel veel vrije tijd. Tot nu toe ben ik al een aantal keer wezen shoppen, en ik volg drie keer in de week 's ochtend een taalcursus Duits. Daarnaast wil ik op de maandagen beginnen met een cursus salsa. Gelukkig zijn mijn gastouders flexibel, dus dat is allemaal gewoon mogelijk!

Ik zou zeggen: als je nog niet weet in welk land je Au Pair werk wilt gaan doen, vergeet dan vooral Duitsland niet ;-)!

Groetjes! Lotte'

Reacties

Reacties

Jonneke

Hoi Lotte, ik wordt ook au pair in Duitsland, vlakbij Bonn toevallig. Moet je als au pair eigenlijk ook een verzekering afsluiten in Duitsland? Ik probeer dit uit te zoeken maar tot nu toe zonder succes. Kun jij me helpen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active